Reklama dźwignią handlu. Choć marketing odgrywa szczególnie ważną rolę w sprzedaży, nie zawsze wystarcza. Widać to doskonale na przykładzie sklepów odzieżowych. Specyfika asortymentu nie pozwala poprzestać wyłącznie na reklamie internetowej. Nie każde ubranie dobrze prezentuje się na wieszaku. Z tego powodu, nawet jeśli klient dowie się o istnieniu naszego sklepu, niekoniecznie coś go tam zatrzyma. Przyda się manekin, który odpowiednio zaprezentuje ubrania. Zobaczmy, jakie modele mamy do wyboru.
Manekiny – dlaczego są nam potrzebne?
Manekiny to niezaprzeczalnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi do promocji asortymentu. Są tak powszechne, że nie wszyscy je zauważają. Jednak to właśnie dzięki nim klienci mają szansę lepiej zapoznać się z dostępnymi w danym sklepie ubraniami. Dzięki manekinom nie trzeba spędzać długich godzin w przymierzalni – możemy na ich sylwetce zobaczyć, jak dany element garderoby leżałby na nas. Oczywiście nie każdy nosi rozmiar 34. Ten problem także został rozwiązany przez producentów manekinów. Powstały modele plus size i ciążowe. Poza tym manekiny mogą informować klientów o nowej kolekcji zaprojektowanej na zbliżający się sezon.
Manekiny – najpopularniejsze modele
Producenci manekinów oferują mnóstwo interesujących wariantów, co pomaga dopasować odpowiedni wariant do asortymentu (o czym wspomnieliśmy pokrótce wcześniej). Do wyboru są manekiny różnej płci (męskie i damskie), unisex, dziecięce, a także modele całopostaciowe, torsy oraz ekspozytory. Wszystkie z nich bez trudu znajdziemy w internecie, na przykład na stronie https://sklep.moremannequins.pl/. Dostępne są także manekiny realistyczne i abstrakcyjne. Te pierwsze wykorzystywane są zdecydowanie rzadziej niż abstrakcyjne. Dlaczego? Ponieważ posiadają cechy charakterystyczne dla człowieka (nos, usta, włosy), przez co mogą sugerować, że dany element garderoby pasuje tylko do jednego typu urody. Modele abstrakcyjne wydają się bardziej uniwersalne, przez co są znacznie chętniej wybierane przez właścicieli butików.