Instagram Stories
Porady

Jak zareklamować swoją firmę za pomocą Instagram Stories?

Prawdopodobnie wszyscy już wiedzą, że Instagram Stories to posty, które znikają po 24 godzinach. Mimo krótkiego życia, zdobyły serca zwykłych użytkowników i biznesmenów. Ci pierwsi chętnie na nie patrzą na co dzień, drugim służą do promocji i sprzedaży. Powiemy Ci, jakie opcje reklamowania są dostępne w Stories i jak najlepiej je wykorzystać dla swojej firmy.

Wykorzystaj Stories na swojej stronie. Stories na Twoim koncie są świetne, ponieważ nie wymagają dodatkowych kosztów, poza kosztami tworzenia treści. Nie musisz ich z nikim koordynować, ani przechodzić przez moderację. Dlatego tutaj ogranicza Cię tylko czas i zasoby materialne.

Publikuj Stories każdego dnia. W ubiegłym roku Stories zostały ominięte dzięki postom w kanale. A jeśli to drugie można publikować kilka razy w tygodniu, to Stories powinno być publikowane codziennie, a nie raz na jakiś czas.

W ten sposób możesz częściej pojawiać się w feedzie klientów, aby:

  • zwiększyć świadomość marki;
  • przypomnieli sobie o tym, że chcieli coś kupić, ale zapomnieli;
  • pracować z zaangażowaniem i organiczną promocją.

Jeśli nie przesadzisz z komunikatami typu „kup i kup”, subskrybenci nie będą mieli nic przeciwko oglądaniu Twoich Stories każdego dnia. Aby nie tylko nie przeszkadzało im to, ale także czekali na nowe posty, używaj intrygujących i angażujących formatów i typów treści. Więcej na ten temat poniżej.

Przygotuj plan treści. Uważa się, że Stories są łatwiejsze do stworzenia i mają bardziej skromny format, niż posty w kanale. Nie wymagają zweryfikowanych ramek i tekstów, bo i tak znikną w ciągu 24 godzin. Dodatkowo lekko niechlujny obraz podkreśla rzeczywistość i witalność. I właśnie na to ludzie patrzą z zainteresowaniem.

Wydawałoby się, że takie Stories można robić przelotnie, więc po co coś planować? Aby posty angażowały subskrybentów i rozwiązywały inne problemy Twojej firmy, ważny jest ciekawy pomysł. Wygenerowanie kilku takich pomysłów każdego dnia jest dość trudne. Możesz zacząć czuć, że nie ma nic do powiedzenia swoim subskrybentom.

Aby tego uniknąć, z góry przygotuj plan treści na miesiąc, koncentrując się na:

  • porach roku;
  • nadchodzących wydarzeniach na rynku i Twojej firmie;
  • pytaniach, które docelowi odbiorcy mają na temat Twojego produktu.

Aby zaplanować posty na Instagramie i w Stories, skorzystaj ze specjalnych usług publikowania, takich jak ta —https://postoplan.pl/.

Nie zapomnij o wezwaniu do działania. Niemal każde Stories ma swój cel – to co oczekujesz od subskrybentów po jego obejrzeniu. Może to być umawianie się na spotkanie, odwiedzanie strony, komentowanie pod postem, wysyłanie DM, wspominanie o Twoim koncie w ich Stories w ramach konkursu i wiele więcej. Oczywiście ludzie mogą sami dowiedzieć się, czego od nich chcesz i to zrobić. Aby jednak zwiększyć liczbę konwersji i uzyskać bardziej ukierunkowane działania, możesz zachęcić subskrybentów zachęceniem do działania. Stories powinno być sformułowane w prosty sposób, na przykład „Przeczytaj nowy post”, „Napisz mi w Wiadomościach” itp.

Wyświetlaj ukierunkowane reklamy w Stories. W przeciwieństwie do artykułów na Twojej stronie, musisz płacić za wyświetlenia, obejrzenia i kliknięcia w kierowanych reklamach. Dlatego do przygotowania i konfiguracji kampanii należy podchodzić bardzo ostrożnie, aby nie marnować budżetu reklamowego. Oto kilka wskazówek.

Dodaj komentarz